Kawasaki
Technologie Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

ACC

ACC (Adaptive Cruise Control) houdt de snelheid vast die door de rijder is ingesteld, maar past de snelheid aan om een geschikte afstand te bewaren tot de voorligger.

Een meer geavanceerde versie van Electronic Cruise Control. ACC houdt de snelheid vast die door de rijder is ingesteld, maar past de snelheid aan om een geschikte afstand te bewaren tot de voorligger. Een naar voren gerichte radarsensor gebruikt millimeter-radargolven om de weg voor de rijder te scannen. Het systeem houdt rekening met de afstand tot de voorligger, de hellingshoek van de weg, de snelheid van het voor- en achterwiel en de door de rijder ingestelde afstand: dichtbij, gemiddeld of ver (Near, Medium, Far). Wanneer de afstand tot de voorligger onvoldoende is, geeft het systeem opdracht om snelheid te verminderen. Als de benodigde snelheidsreductie niet zo groot is, kan dit worden bereikt met de remwerking van de motor; als er meer vertraging nodig is, activeert het systeem ook de remmen. Zodra er meer ruimte is, geeft het systeem opdracht om de snelheid weer te verhogen en de gasklep wordt verder geopend om terug te gaan naar de ingestelde snelheid.