Kawasaki
Technologie

Onze missie is om motorrijders de mogelijkheid te geven de high-performance machines beter te controleren en daarnaast het rijplezier te behouden. Het doel van de Kawasaki technologie is om motorrijders met dit simpele en aangeboren verlangen te helpen.

Chassis management technologie

Het resultaat van onze geavanceerde technieken, grondige testing en
continue streven naar superieure betrouwbaarheid, veiligheid en prestaties.

ABS

ABS (Anti-lock Brake System, oftewel AntiBlokkeerSysteem) zorgt voor veilig en stabiel remmen door het voorkomen van blokkerende wielen.

Lees meer

Monocoque Frame

Kawasaki’s bijzondere monocoque-frame is een holle constructie van meerdere aluminium delen. Doordat het over het blok heen loopt en meerdere functies integreert, ontstaat een slank en stijf geheel.

Lees meer

KIPASS

KIPASS (Kawasaki Intelligent Proximity Activation Start System) is een systeem waarbij een hoofdsleutel met ingebouwd zendertje op afstand het contact activeert en het stuurslot ontgrendelt.

Lees meer

K-ACT ABS

K-ACT (Kawasaki Advanced Co-active braking Technology) ABS is een geavanceerd antiblokkeer-remsysteem waarbij voor- en achterrem aan elkaar worden gekoppeld.

Lees meer

KIBS

KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) is een antiblokkeersysteem dat speciaal voor gebruik op supersportmotoren is ontwikkeld.

Lees meer

Tyre Pressure Monitoring System

TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) is een systeem dat continu de bandenspanning controleert en weergeeft op het dashboard.

Lees meer

Horizontal Back-link Rear Suspension

Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.

Lees meer

Smart Regulator

De Smart Regulator is een zeer efficiënte spanningsregelaar voor lichte motoren. Dit levert een lager benzineverbruik op, door de spanningsregelaar zo weinig mogelijk motorvermogen te laten gebruiken.

Lees meer

Kawasaki spiegeleffect-zilverlak

De spiegelende eigenschappen worden gecreëerd door het opwekken van een zilverspiegelreactie (een chemische reactie tussen een oplossing van zilver-ionen en een reduceermiddel) waarbij een laag van puur zilver wordt gevormd. Deze zilverlaag is verantwoordelijk voor de glasachtige metalen uitstraling van de lak.

Lees meer

ERGO-FIT

Met het ERGO-FIT system kan iedere rijder zijn ideale positie vinden op de motor, ondanks dat de ideale positie natuurlijk erg varieert per persoon op basis van maten en rijstijl. Een goede rijhouding staat garant voor comfort en controle.

Lees meer
BEKIJK MEER CLOSE

Motor management technologie

Sinds onze eerste motorfiets motor in 1950, streeft Kawasaki voortdurend naar nieuwe technologieën in de ontwikkeling van onze high-performance motoren.

IMU

Het gebruik van de compacte IMU van Bosch voegt extra nauwkeurigheid toe aan de toch al zeer geavanceerde S-KTRC, KLCM en KIBS.

Lees meer

Elektronische geregelde gaskleppen

Elektronische geregelde gaskleppen stellen de ECU in staat om de ideale hoeveelheid brandstof en lucht aan de motor te leveren.

Lees meer

Electronic Cruise Control

Elektronische cruise control geeft de mogelijkheid om met een simpele druk op een knop een gewenste snelheid vast te houden.

Lees meer

Economical Riding Indicator

De Economical Riding Indicator laat je met een melding op het dashboard weten wanneer je zuinig rijdt.

Lees meer

Dual Injectors

Dual Injectors maken het mogelijk om een hoog topvermogen te combineren met een mooie gasrespons bij lagere toerentallen.

Lees meer

KTRC (3-mode)

Het 3-mode KTRC (Kawasaki TRaction Control System) is Kawasaki’s meest geavanceerde tractiecontrolesysteem. Je hebt keuze uit meerdere standen, voor zowel een sportieve als een toeristische rijstijl.

Lees meer

KTRC (1-mode)

KTRC (Kawasaki TRaction Control) zorgt voor extra veiligheid door wielspin te voorkomen op gladde of vuile wegdekken.

Lees meer

Launch Control Mode

Launch Control Mode is een simpel in te schakelen functie die je helpt om een snelle start te maken, door wielspin te verminderen.

Lees meer

Power Modes

Met de keuze uit drie verschillende ‘power modes’ kun je het vermogen en de gasrespons naar behoefte aanpassen.

Lees meer

Fuel Economy Assistance Mode

De Fuel Economy Assistance Mode is een ingenieus hulpsysteem voor zuinig rijden, naar wens met een simpele druk op een knop in- of uit te schakelen door de rijder.

Lees meer

Dual Throttle Valves

Dual Throttle Valves (dubbele gaskleppen) zorgen voor een betere gasrespons en meer vermogen, dankzij de computergestuurde secundaire gaskleppen.

Lees meer

Assist & Slipper Clutch

De oorsprong van deze koppeling ligt in de racerij en hij zorgt zowel voor een lichtere bediening van het koppelingshendel als voor het voorkomen van een blokkerend achterwiel.

Lees meer

Power Modes

Verschillende Power Modes bieden de mogelijkheid om zelf de vermogensafgifte aan te passen aan de omstandigheden.
 

Lees meer

S-KTRC

Dit is Kawasaki’s geavanceerde voorspellende tractiecontrole: S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control), afkomstig uit de MotoGP.

Lees meer

Kawasaki Engine Brake Control

Dit systeem stelt rijders in staat om het remvermogen van de motor aan de eigen voorkeur aan te passen.

Lees meer

KLCM - Kawasaki Launch Control Mode

KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) optimises acceleration from a stop by electronically managing engine output to prevent wheelspin.

Lees meer

Supercharged motor

In huis door Kawasaki Motors ontwikkelt in samenwerking met de KHI-divisies Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company en Corporate Technology Division. Dit laat op indrukwekkende wijze zien wat Kawasaki Heavy Industries allemaal aan knowhow en technologie in huis heeft.

Lees meer

Traction Control

Instelbare Traction Control met twee verschillende rijmodi biedt ondersteuning voor optimale acceleratie, zelfs bij gladde ondergrond.

Lees meer

KCMF

KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) helpt je de ideale lijn in een bocht te houden.

Lees meer
BEKIJK MEER CLOSE