Kawasaki
Technologie Chassis management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.A

Horizontal Back-link Rear Suspension

Bij de Horizontal Back-Link Rear Suspension ligt de achterschokdemper bijna horizontaal, wat bijdraagt aan massacentralisatie en zorgt voor slim gebruik van de beschikbare ruimte.

Bij Kawasaki’s traditionele Uni-Trak-achtervering staat de achterschokdemper verticaal, maar bij de nieuwe Horizontal Back-Link-achtervering ligt de schokdemper bijna horizontaal. Met deze bijzondere lay-out wordt de schokdemper dicht bij het zwaartepunt van de motor geplaatst, wat flink bijdraagt aan de massa-centralisatie. En omdat er geen schokdemper of hevelsysteem onder de swingarm uitsteekt, ontstaat er ruimte voor een grotere tussendemper in het uitlaatsysteem. Een grotere tussendemper maakt een kleinere en lichtere einddemper mogelijk, wat wederom bijdraagt aan de massacentralisatie. Het resultaat is dat de stuureigenschappen er flink op vooruit gaan. Een ander voordeel is dat de schokdemper ver bij de uitlaat vandaan zit, waardoor de werking van de schokdemper consistenter is. Horizontal Back-Link-achtervering resulteert dus in talloze directe en indirecte voordelen.