Kawasaki
Technologie Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

IMU

Het gebruik van de compacte IMU van Bosch voegt extra nauwkeurigheid toe aan de toch al zeer geavanceerde S-KTRC, KLCM en KIBS.

Bosch IMU (Inertial Measurement Unit) = Verbeterde detectie van de framestand.

In combinatie met Kawasaki’s eigen dynamische software biedt de informatie van de IMU een nog nauwkeurigere detectie van de frame meetpunten en -gegevens, waardoor de Kawasaki-elektronica naar een hoger niveau kon worden getild.

De compacte IMU werkt in 6 DOF (degrees of freedom, graden vrijheid): 5 gemeten + 1 berekend. Versnelling langs de longitudinale, transverse en verticale as, rolsnelheid en duiksnelheid worden gemeten. De gierhoek wordt berekend door de ECU met behulp van de eigen software van Kawasaki.

Door bijvoorbeeld de toevoeging van de IMU is S-KTRC veranderd van een puur voorspellend systeem in een systeem dat ook gebruikmaakt van feedback. De input van de IMU complementeert de talloze parameters die door het S-KTRC-systeem worden bewaakt. Feedback van de IMU maakt tevens toevoeging van een nieuwe functie mogelijk. De nieuwe bochtenmanagementfunctie gebruikt KIBS en S-KTRC om rijders te helpen hun ideale lijn door de bocht te vinden.