back to model

Kawasaki
Technologie Engine management

Ever since our first motorcycle engine in 1950, Kawasaki has been continually pursuing new technologies in the creation of our high-performance engines. Today, our models are filled with numerous original Kawasaki technological features that have evolved over our long history.

Power Modes

Met de keuze uit drie verschillende ‘power modes’ kun je het vermogen en de gasrespons naar behoefte aanpassen.

Op de ZX-10R zijn er de volgende drie standen: Full, Low (waarbij het vermogen beperkt wordt tot 60% van Full, met een mildere gasrespons) en Middle. Middle is niet simpelweg een stand die het midden houdt tussen Full en Low, maar een slimme modus die varieert met gashendelstand en motortoerental. Bij minder dan 50% gas is de motorkarakteristiek in feite hetzelfde als in Low. Wanneer je meer dan 50% gas geeft, dan gaat de karakteristiek gaandeweg in de richting van Full. Dit geavanceerde systeem geeft je een mild motorkarakter bij rustig rijden, terwijl je toch ineens over veel vermogen kunt beschikken voor bijvoorbeeld een snelle inhaalactie. Deze variabele Middle-modus geeft je de mogelijkheid om tijdens het rijden zelf de motorkarakteristiek te beïnvloeden door bewust met het gashendel om te gaan: mild in de stad en fel op een mooie buitenweg bijvoorbeeld. Dit soort technologiën maakt supersportmotoren in een veel breder gebruiksgebied prettig rijdbaar.